Systemowe zarządzanie biznesem

Na skuteczne zarządzanie nie ma jednej metody. Realizujemy dostawy do różnych klientów, odbieramy towary od różnych dostawców, zatrudniamy różnych pracowników. Styl zarządzania jest zawsze wypadkową wszystkich technicznych, społecznych, psychologicznych i gospodarczych uwarunkowań. Lidera łatwo poznać po tym, jak sobie radzi z dysonansem poznawczym, czyli ogólnie pojętą zmianą w organizacji. Ich historie sukcesów i porażek wskazują nam potrzeby dla głębszego zrozumienia kompetencji, budowy relacji pracowniczych i radzenia sobie z konfliktem. Nasze działania rozliczamy w perspektywie kolejnych pokoleń. Wiemy, że nikt nie rodzi się liderem, ale prawidłowy rozwój jest kluczem do osiągnięcia sukcesu.

Zarządzanie

Co to jest systemowe zarządzanie biznesem?

Traktowanie organizacji całościowo, która składa się z podsystemów i relacji między nimi to systemowe zarządzanie biznesem. W zrozumieniu wewnętrznych mechanizmów w procesach pomocne są systemy klasy ERP (Enterprise Resource Planning), dając wsparcie w badaniach ilościowych nad kapitałami organizacji. Przyjmując odpowiednie teorie zarządzania oraz badania ilościowe wskazujemy najbardziej prawdopodobne scenariusze rozwoju systemu zarządzania. Połączenie dedukcyjnego oraz indukcyjnego myślenia sprawia, że usprawniany system u naszych klientów jest odporny na szoki, otwarty na nowinki, bazujący na faktach i oparty na celach.

Jednym z elementów prowadzących do osiągnięcia systemowego zarządzania u naszych klientów są wdrażane przez nas systemy ISO (International Stardisation Organisation). Stosujemy różne metody wdrożeniowe. Najchętniej wspieramy klientów w odnajdywaniu ich własnych metod i standardów działania. Gdzieniegdzie standaryzacja branżowa jest jedynym możliwym sposobem wdrożenia, a przykładowo w firmach produkcyjnych większy nacisk kładzie się na zarządzanie aspektami środowiskowymi. Dla firm handlowych większe znaczenie odgrywa algorytmizacja działań, podczas gdy w urzędach króluje workflow i narzędzia klasy BPMS.

Osią naszych usług jest dobrostan człowieka i jego warunki życia. Stąd częstym przedmiotem naszych audytów są warunki pracy, adekwatność wartości organizacji do jej kultury. Realizowane przez nas pilotaże wskazują alternatywne metody działania organizacji wewnątrz i na zewnątrz. Przykładowo, gdy uruchamiamy nową działalność lub start-up naszego klienta, tworzymy niezbędną wiedzę oraz minimalną strukturę odporną na zmiany rynkowe i prawne przez kolejne 5 lat.

Kluczowe elementy systemowego zarządzania biznesem

Kluczowymi elementami systemowego zarządzania biznesem są ustalone i monitorowane cele, komunikacja pomiędzy kolejnymi szczeblami zarządzania służąca dialogowi oraz ocenie pracowniczej. Zwiększenie konkurencyjności firmy poprzez zarządzanie systemowe pozwala efektywniej korzystać z kapitałów, usuwać straty i tworzyć odpowiednie produkty i usługi.

Wyzwania związane ze wdrażaniem systemowego zarządzania biznesem

Wdrażanie systemowego zarządzania biznesem wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest konieczność zaakceptowania niepewności, delegowania, czyli przekazania części kompetencji do systemu zarządzania. Na przykład, wdrożenie systemu CRM w dziale sprzedaży oznacza, że część działań zarządczych przenosi się do tego systemu. Bez tej operacji, wdrożenie systemowego zarządzania wspieranego cyfryzacją, może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Innym wyzwaniem jest konieczność ciągłego dostosowania systemu zarządzania do specyfiki i potrzeb organizacji. Wymaga to zrozumienia procesów wewnętrznych, a także umiejętności elastycznego dostosowywania strategii zarządzania do dynamicznie zmieniających się warunków zewnętrznych. Systemowe zarządzanie organizacją wymaga czasu, zaangażowania, elastyczności i odpowiednich kompetencji. Korzyści długoterminowe są nieocenione.

Zarządzanie procesami biznesowymi

Skupienie uwagi liderów na procesie, jego źródłach wejść i odbiorców wyjść nazywamy zarządzeniem procesami biznesowymi. Proces jest specyficzny i unikalny, a uwzględnienie lokalnych i globalnych uwarunkowań sprawia, że organizacja staje się skuteczniejsza od rywali. Naszym celem jest wzmacnianie pozytywnych postaw pracowniczych, zaufania, wspierania, a także dogłębne zrozumienie organizacji i jej perspektywy wewnętrznej.

Kierowanie procesami stwarza najskuteczniejsze warunki dla kapitałów, a ich usprawnianie podnosi doskonałość wytwarzanych usług i produktów. W konsekwencji organizacja koncentruje się na kluczowych obszarach działania, planując swoją przyszłość. Zarządzanie procesami biznesowymi to podejście, które wpływa na wzrost konkurencyjności organizacji na rynku.

Szkolenie z zarządzania

W Domu Higieny prowadzimy szkolenia z zarządzania dla kadry kierowniczej. To ona zyskuje wiedzę z zakresu zasad psychologii społecznej grup pracowniczych oraz zasad indywidualnej współpracy rozwojowej z przyszłymi liderami i kierownikami. Szkolenia te są niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem i prowadzenia firmy do sukcesu. Oferujemy także konsulting strategiczny.

Podczas szkoleń poruszane są najważniejsze tematy związane z zarządzaniem, takie jak: określanie celów, psychologia komunikacji, wdrażanie zmian, biznesplan, oraz skuteczny HR. Interesującą perspektywą w organizacji jest tworzenie kompetencji edukacyjnych wśród pracowników. Wewnętrzni trenerzy stanowią połączenie organizacji z zewnętrzną wiedzą, ułatwiającą zyskanie dodatkowych wartości i umiejętności. Stanowią bezpieczną i stabilną podstawę rozwoju organizacji w kierunku spełniania przyszłych potrzeb klientów organizacji.

Korzystając z naszych usług, poprawisz skuteczność i produktywność organizacji. Zyskasz dostęp do najnowszych metod i narzędzi zarządzania. Partnerstwo, które proponujemy, umożliwi Ci skupienie się na bieżących zadaniach, podczas gdy my zajmiemy się rozwojem. Pomożemy Ci zwiększyć konkurencyjność i przygotować się na przyszłe wyzwania.